ბიზნეს პორტალი
Bookmark and Share
პაროლის აღდგენა

LARI.GE - ბიზნეს პორტალი

ბიზნეს კატალოგი
წერილის გაგზავნა!
მისამართი: ბიზნესის ალქიმიაბიზნესი ინტერნეტშიროგორ გავხსნათ ონლაინ-სკოლა საქართველოში: 6-ნაბიჯი ბიზნესის გაშვებისთვის.

როგორ გავხსნათ ონლაინ-სკოლა საქართველოში: 6-ნაბიჯი ბიზნესის გაშვებისთვის.
 | რეიტინგი 3 

როგორ გავხსნათ ონლაინ-სკოლა:
6-ნაბიჯი ბიზნესის გაშვებისთვის

 

 

 

ონლაინ სწავლება ხდება მომგებიანი ბიზნესი.  ონლაინ სწავლების წილი მსოფლიოში და ასევე საქართველოში სულ უფრო იზრდება. პროცესი  არანორმალურად დაჩქარდა „ქოვიდ“ პანდემიის დროს. აღნიშბული პროცესი უკვე არც შენელდება. თუ თქვენ დიდი ხანია ოცნებობდით შეგექმნათ საკუთარი ონლაინ-სკოლა, ეს უკვე შესაძლეველია და დროა კიდეც. ამ სტატიაში ჩვენ მოგცემთ კონკრეტულ ბიზნეს გეგმას თუ როგორ გააკეთოთ ეს, როგორც მარეკეტინგულად ასევე ტექნიკურად. ამას მხოლოდ დასჭირდება თქვენი ძალისხმევა და არანაირი ფინანსები, რადგან უკვე არსებობს საქართველოში სპეციალური პლატფორმება ამის ტექნიკური განხორციელებისთვის. პლატფორმიდან (www.studyonline.ge) თქვენ გეძლევათ შესაძლებლობა შექმნათ და გაყიდოთ მზა ონლაინ-კურსები, ასევე აწარმოოთ ვებინარები თქვენი ონლაინ-სკოლისთვის.  თუ მზად ხართ ამ ბიზნესისთვის დავიწყოთ:

 

ნაბიჯი-1.   შევარჩიოთ ჩვენი „ნიშა“

ნიშა - ეს არის მომსახურება, რომელსაც თქვენ სთავაზობთ. ეს არის თქვენი ბიზნესის განვითარების საწყისი წერტილი. თუ „ნიშა“ სწორად გაქვთ შერჩეული თქვენი პროექტი იქნება მომგებიანი.

რომელი „ნიშა“ არის საწირო სტარტისთვის? ვიწრო და ღრმა. ვიწრო - როდესაც თქვენ სთავაზობთ ადამიანების კონკრეტულ ჯგუფს.  ღრმა - ეხმარებით ამ ჯგუფს კონკრეტული პრობლემის მოგვარებაში.

მაგალითისთვის: ფოტოგრაფიის ონლაინ კურსები. ფოტოგრაფიის კურსები ძალიან ფართო კატეგორიაა. ეს მოიცავს სხვადასხვა ჟანრებს: პორტრეტი, ნატურმორტი, ლანდშაფტი, რეპორტაჟი და სხვა. მოდით შევამციროთ ერთ მიმართულებამდე, მაგალითად, რეპორტაჟის გადაღება.

ეს უკვე მყუდრო ნიშაა, მაგრამ მასშტაბი მაინც დიდია. ვის უნდა ასწავლოთ - პროფესიონალებს თუ დამწყებებს? რადგან მათი სასწავლო პროგრამები განსხვავებული იქნება. მოდით კიდევ დავავიწროვოთ ფოკუსი და განვიხილოთ სასწავლო კურსი „რეპორტაჟის გადაღების საფუძვლები დამწყებთათვის“. ეს ახლა უკვე კარგად განსაზღვრული ნიშაა.

ვთქვათ, თქვენ ხართ ფანატი რეპორტიორი National Geographic LIFE – დან და და გსურთ ფოტოსურათების ანალოგიურად გადაღება. ამ პრობლემის გადაჭრისკენ მიმართული ასეთი რეკლამა მიიპყრობს თქვენს ყურადღებას?  რა თქმა უნდა! მაგრამ რა მოხდება, თუ შემოგთავაზებენ ფოტოგრაფიის ონლაინ კურსს, გაკვეთილების გრძელი ჩამონათვლით, რომელთაგან ერთ-ერთი გაკვეთილი ეხება სარეპორტაჟო გადაღებას? ამ შემთხვევაში ვერც კი შეამჩნევთ მას.

ვიწრო ნიშა საშუალებას გაძლევთ გახდეთ დიდი თევზი პატარა წყალში. თქვენ შეგიძლიათ დომინირებდეთ თქვენს კატეგორიაში და შემდეგ დაიკავოთ სხვა წყლის საცავები.

ეს ნიშნავს, რომ როგორც კი დაიკავებთ ერთ ნიშას, შეგიძლიათ გააფართოვოთ ბიზნესი და აიღოთ სხვა ვიწრო ნიშა. საწყის ეტაპზე მთავარია, რომ იყოთ ყველასთვის ყველაფერი - ეს იქნება მარკეტინგული შეცდომა. ეს არ ნიშნავს, რომ მომსახურების ფართო სპექტრს ვერ შეთავაზებთ ბაზარს, მაგრამ უნდა გესმოდეთ, რომ მომსახურების თითოეულ კატეგორიას სჭირდება დამოუკიდებელი მარკეტინგული კამპანია.

 

ნაბიჯი-2.   მიზნობრივი აუდიტორიის ანალიზი

სამიზნე აუდიტორია არის ადამიანთა ჯგუფი, რომლებიც დაინტერესებულნი არიან თქვენი პროდუქტით. სწორად განსაზღვრული სამიზნე აუდიტორია საშუალებას გაძლევთ სწრაფად დაამყაროთ დიალოგი მათთან და დაიწყოთ გაყიდვები. როგორ უნდა აღწეროთ თქვენი სამიზნე აუდიტორია:

1. განსაზღვრეთ სქესი, ასაკი, პროფესია, შემოსავლის დონე და ოჯახური მდგომარეობა.

2. აღწერეთ კლიენტების ცხოვრებისეული ღირებულებები. მაგალითად, კარიერა და ოჯახი.

3. დაწერეთ იმ ადამიანების ამოცანები, რომლის გადაწყვეტასაც ხელს შეუწყობენ თქვენი პროდუქტი.

4. აღწერეთ მომხმარებლის ქცევა: როგორ ირჩევენ, რა თვისებებს აქცევენ ყურადღებას ყიდვისას.

 

მაგალითი: ონლაინ კურსი „რეპორტაჟის გადაღების საფუძვლები დამწყებთათვის“. ახალგაზრდები 18-25 წლის. დაბალი შემოსავალის დონე. ცხოვრობენ რეგიონებში. დაუქორწინებული. სწავლობენ უნივერსიტეტში, თავისუფალ დროს იღებენ სურათებს. მათ სურთ შექმნან ნათელი სურათები და საკუთარი ჰობი გადააქციონ პროფესიად. წაიკითხეთ მრავალი წიგნი  ფოტოგრაფიაზე. ისწავლეს Photoshop უფასო YouTube ვიდეო გაკვეთილებიდან. ისინი რაციონალურნი არიან თავიანთ არჩევანში, რადგან არa აქვთ შესაძლებლობა გააკეთონ სპონტანური შესყიდვები. ყურადღებით ადარევენ ფასებს. მათ უყვართ ფასდაკლება. არასოდეს ყიდულობენ დაუყოვნებლივ.

არავინ ყიდულობს კურსებს, რომლებიც იქმნება პედაგოგების მოსაზრების საფუძველზე. იმისტვის რომ შექმნათ მაქსიმალურად სარგებლიანი თემატიკა, ყოველთვის ამოდით სამიზნე აუდიტორიის ამოცანებიდან. ამისათვის ნიშის არჩევის შემდეგ მოგიწევთ წასვლა „ქუჩაში“ და დაუსვათ შეკითხვები პოტენციურ მომხმარებლს. რა უნდა კითხოთ?

რა პრობლემის გადაჭრა სურთ ადამიანებს, კურსზე ჩარიცხვით?

რამდენად ხშირად ხვდებიან ამ პრობლემას?

როგორ ცდილობდნენ მის მოგვარებას მანამდე?

რატომ ვერ შეძლეს აქამდე?

მნიშვნელოვანი: შეეკითხეთ მხოლოდ წარსულისა და ფაქტების შესახებ. ნუ დაუსვამთ კითხვებს მომავლზე აქცენტით: "გსურთ დარეგისტრირდეთ ონლაინ კურსზე?", რით დაგეხმარებოდათ ის?", "კურსისთვის 500 ლარი თქვენთვის მისაღები იქნება?" როცა საკითხი შეეხება პერსპექტივებს, ადამიანები ხშირად იწყებენ ფანტაზიორობას. პოტენციურ შესყიდვისყიდვისთვის შეთავაზებაზე, ისინი იტყვიან: "დიახ, ეს მაინტერესებს". მაგრამ თუ გაუგზავნით მათ საბანკო რეკვიზიტებს თანხის გადახდისთვის, ისინი არანაირ რეაგირებას არ გააკეთევენ.

რჩევა:  კარგი იქნება თუ გაეცნობით სპეციალურ ლიტერატურას, თუ როგორ უნდა დაუსვათ კითხვები კლიენტებს.

შექმენით თქვენი კურსი აუდიტორიის პასუხების საფუძველზე.

არასწორი მიდგომა: იდეა კურსის შექმნა გასაყიდად გამოტანა ნულოვანი შესყიდვები.

სწორი მიდგომა: მე მაქვს იდეა ვატარებ ინტერვიუებს პოტენციურ კლიენტებთან ვიღებ პასუხებს ვაკორექტირებ პროდუქტს სამიზნე აუდიტორიის ამოცანების გათვალისწინებით ვყიდი კურსს (პროდუქტს).

საუკეთესოა ვარიანტია ინტერვიუების ჩატარება ცოცხლად. უკიდურესი შემთხვევაში ტელეფონით ან მესინჯერით. მხოლოდ არასტანდარტული გამოკითხვა სოციალურ ქსელებში. სჯობს იმუშაოდ წყვილში: ერთი სვამს კითხვებს, მეორე აფიქსირებს პასუხებს და თანამოსაუბრის რეაქციას.

ასევე შეისწავლეთ კონკურენტები, მომხმარებლების გამოხმაურება, გადახედეთ თემატურ ფორუმებს. რაც უფრო მეტ ინფორმაციას მოიძიებთ და უფრო დეტალურ პასუხს გასცემთ კითხვას "რამდენად სასარგებლოა თქვენი პროდუქტი მომხმარებლისთვის?", მით უფრო ზუსტი იქნება მისი მიზანი. "

 

ნაბიჯი-3.   სწავლის ფორმატის შერჩევა

მაგალითად, თქვენ გადაწყვიტეთ ინტერნეტ კურსების დაწყება ინტერნეტ მარკეტინგში ან გადაწყვიტეთ დისტანციურად მოამზადეთ მოსწავლეები ერთიანი სახელმწიფო გამოცდისთვის. თქვენ გაქვთ გამოცდილება, სასწავლო გეგმის ნიმუში და ლექციების ნაკრები. რჩება მხოლოდ მისი სწორად შეფუთვა. განვიხილოთ 4 პოპულარული ფორმატი:

 

ფორმატი-1:   სასარგებლო სტატიების შერჩევა

უმარტივესი ვარიანტია სტატიების სერიის მომზადება და მათი გაყიდვა გამოწერით. გადახდა ბარათებით, ელექტრონული ფულით და ორგანიზაციების ინვოისით. პირველი გაკვეთილი შედგება უფასო ან გადახდის შემდეგ პირველივე სამუსაო დღეს.

ასეთი ფორმატი მუშაობს შემდეგ პრინციპზე - ჯერ თქვენ მუშაობთ გზავნილებზე, შემდეგ კი გზავნილები მუშაობს თქვენთვის.

კარგი ნაბიჯია - საშინაო დავალების შემოწმების შეთავაზება  თეორიული საფუძვლის გარდა, რომ მოსწავლეებმა შეძლონ ცოდნის შეჯერება და მიიღონ უკუკავშირი.

საშინაო დავალების შემოწმება ზრდის ელექტრონული კურსის ფასეულობას და შეკვეთების რაოდენობას

ამასთან, საფოსტო გზავნილების ფორმატი არ არის შესაფერისი ყველა კურსისთვის. მაგალითად, ტექსტის რედაქტირების ან ინტერნეტ მარკეტინგის საფუძვლების სწავლების კურსისთვის შესაძლებელია, მაგრამ მანქანის რემონტის კურსისთვის ნაკლებად სავარაუდოა.

 

მიდგომის უპირატესობა: მინიმალური ძალისხმევა და ფინანსური ინვესტიცია. კურსის შინაარსობრივი მასალის გარდა, თქვენ დაგჭირდებათ მხოლოდ საინფორმაციო სავიზიტო ტიპის ვებსაიტი, რომელიც იქნება თქვენი „ვიზიტკა“ და არა ონლაინ სკოლის პროგრამული სისტემა. ეს არ იქნება საჭირო რადგან ქვევით განხილულია ამისათვის გამოსაყენებელი სპეციალური პლატფორმა. თქვენ არ დაგჭირდებათ ინვესტიცია ასეთ სისტემაში. სწორედ ამ პლატფორმის გამოა „ონლაინ სკოლის“ შექმნა მცირე ინვესტიციური ბიზნესი, მაგრამ სამაგიეროთ სჭირდება თქვენი ინტელექტი და თქვენი ძალისხმევა. დამეთანხმებით ეს ნებისმიერ ბიზნესს სჭირდება.

 

 

ფორმატი-2: ვიდეო კურსები

ვიდეო გაკვეთილები სწავლების პროცესს გახდის უფრო თვალსაჩინოს, ამიტომ ეს ფორმატი თითქმის ნებისმიერი კურსისთვის იქნება შესაფერისი. მაგალითად, Bakerschool-ის ონლაინ სკოლამ დაიწყო ვიდეო კურსების სერია მათთვის, ვისაც სურს პროფესიონალურად მოამზადოს დესერტი სახლში ან გახსნას საშინაო საკონდიტრო მაღაზია.

ვიდეო ლექციების გარდა, კლიენტი იღებს რეცეპტებს და კონსპექტს თეორიული მასალით, ხოლო სამარის აერონავტიკის უნივერსიტეტი დისტანციურად ასწავლის თუ როგორ უნდა აშენოთ რაკეტები და თვითმფრინავები. მთავარია ვიფიქროთ ვიდეო გაკვეთილების ფორმატზე. ეს შეიძლება იყოს ჩანაწერი კომპიუტერის ეკრანიდან ხმის დადებით, რომელიც კომენტარს აკეთებს ვიდეოზე. მრავალი ასეთი მარტივი პროგრამა მოიძებნება ინტერნეტში.  სხვა ამოცანებისთვის შესაძლებელია გამოყენებულ იქნეს სტანდარტული სასწავლო ვიდეო რგოლი ან უფრო შესაფერისი იყოს ვიდეო "მოსაუბრე თავით".  ვიდეო რგოლების შექმნა და მონტაჟი რათქმაუნდა გარკვეულ ტექნიკურ უნარებს მოითხოვს, მაგრამ ეს არაა რთული და ჩვეულებრივი პატარა 150-200 ლარიანი სასწავლო კურსის გავლა საკმარისია, ასევე შეისწავლოთ საკუთარი ძალით, რადგან არსებობს უამრავი უფასო სასწავლო ვიდეოები youtube-ზე.

მიდგომის უპირატესობა: ამ დროს თქვენ არ კარგავთ დროს მოგზაურობასა და ლექციების ჩატარებაში. საკმარისია ერთხელ გადაიღოთ ვიდეო და გაყიდო მასზე წვდომა. შესაძლებელია მაქსიმალურად თვალსაჩინოდ გადმოსცეთ ნებისმიერი თემა: ინტერნეტ მარკეტინგის ტებით დაწყებული და დამთავრებული ცურვის საფუძვლებიდან შესწავლით.

სწავლება გამოსადეგია ფორმატით "უყურე - გაიმეორე". ამასთან, ვიდეო გაკვეთილები არ იძლევა უკუკავშირის შესაძლებლობას: თუ გსურთ შეამოწმოთ მოსწავლეების საშინაო დავალება და გაანალიზოთ მათი შეცდომები, მოგიწევთ ფიქრი  საკომუნიკაციო არხებზე. ეს შეიძლება იყოს ლაივ შეხვედრების დაგეგმვა მოსწავლეებთან ან ვიდეო შეხვედრების სხვა ფორმები ტანამედროვე ტექნიკის და პროგრამების გამოყენებით. 

 

ფორმატი-3:  ელექტრონული კურსები

 

ელექტრონულ კურსში შეტანილია ყველა საუკეთესო შესაძლებლობა სხვა საგანმანათლებლო ფორმატებიდან. კურსში შეგიძლიათ ჩაალაგოთ ლექციები, ვიდეოები, მუსიკა, გრაფიკა, გააკეთოთ თვითშეფასების ტესტი, რომელიც ავტომატურად აფასებს მოსწავლეს და არ გადაუშვებს შემდეგ გაკვეთილზე, სანამ არ ჩააბარებს ტესტს წარმატებით. ასეთი ელექტრონული კურსების და ტესტირების მექანიზმების შექმნა შესაძლებელია ქვემოთ განხილული პლატფორმის ფარგლებშიც. 

 

მიდგომის უპირატესობა: ელექტრონულ კურსში შეგიძლიათ გამოიყენოთ მასალის სხვადასხვა ფორმატები, რათა თემა მაქსიმალურად თვალსაჩინო იყოს. ფოტოები, ვიდეოები, მუსიკა, ტექსტები, გრაფიკა - ყველაფერი ხდება სასარგებლო ინფორმაციული პროდუქტის ნაწილი. დასასრულს, თქვენ შეგიძლიათ დადოთ ტესტი, რომ მოსწავლეებმა განიმტკიცონ ცოდნა.

 

 

ფორმატი-4: ვებინარები

ეს არის პირისპირ ონლაინ სემინარი: თქვენ უკუთხავთ ლექციებს სხვადასხვა ქალაქის (ქვეყნის) სტუდენტებს,  მაგრამ ამავე დროს ზიხართ კომპიუტერთან სახლში კომფორტულ სავარძელში და რბილ ჩუსტებში.

ვებინარი ვიდეო საუბრის მსგავსია: შეგიძლიათ ისაუბროთ მიკროფონში, წეროთ ჩეთში, გადაუგზავნოთ ფაილები, უჩვენოთ თქვენი კომპიუტერის ეკრანი სტუდენტებს, გამოიყენოთ თეთრი დაფა სხვადასხვა ფერის ფანქრებით და ფიგურებით, უჩვენოთ წინასწარ მომზადებული პრეზენტაცია და პარალელურად ისაუბროთ. ლექცია შეიძლება დაუყოვნებლივ ჩაიწეროს ვიდეოზე და სიტყვით გამოსვლის შემდეგ აუდიტორიას გაუგზავნოთ მეთოდოლოგიურ მასალად: პრეზენტაცია ან სტატია.

მაგალითად, Skillbox ონლაინ უნივერსიტეტი ასწავლის კლიენტებს დიზაინს, მარკეტინგს, SEO– ს პოპულარიზაციასა და პროექტის მენეჯმენტს ვებინარების საშუალებით. Yandex ამზადებს სკოლის მოსწავლეებს ერთიანი სახელმწიფო გამოცდისთვის ლექციებს კითხულობენ ქვეყნის წამყვანი უნივერსიტეტების თანამშრომლები.

მიდგომის უპირატესობა: ვებინარები ზოგავენ დროს. თქვენ არ გჭირდებათ დროის დახარჯვა მგზავროვაში და ფულის დახარჯვა ოფისისტვის (აუდიტორიისთვის), ხოლო შეგიძლიათ სხვადასხვა ქალაქის კლიენტების მომზადება. ვებინარზე თქვენ მუშაობთ აუდიტორიასთან: სვამთ და პასუხობთ კითხვებს, ატარევბთ კენჭისყრას და დაუყოვნებლივ შეგიძლიათ ჩაატაროთ კლიენტების ტესტირება

 

 

რჩევები გაკვეთილის ხანგრძლივობზე

• სტატიების დაგზავნის რიტმი - კვირაში ერთი წერილი.

• ვიდეო გაკვეთილის ოპტიმალური ხანგრძლივობაა 7-15 წუთი. გრძელი ტრენინგის შემთხვევაში სჯობს ვიდეოს ნაწილებად დაყოფა.

• ვიდეო კურსის ხანგრძლივობაა 2-3 კვირა.

• ყურადღების კონცენტრაცია ვებინარზე მერყეოვს საშუალოდ საათნახევარი.

• კურსის ხანგრძლივობა ონლაინ გაკვეთილებით - 45 დღემდე.

თითოეულ სფეროს აქვს საკუთარი სპეციფიკა, მაგრამ ეს საშუალო მაჩვენებლები უზრუნველყოფს კურსის წარმატებულად გასვებას. პირველ რიგში აუცილებლად აჩვენეთ თქვენს კლიენტებს სასწავლო გეგმა. ახსენით რა ელის თითოეულ ეტაპზე, რა წესები არსებობს, რა ბონუსები და შეზღუდვები არსებობს. გაგზავნილ წერილში მიამაგრეთ ბმულები სერვისებისა და კომუნიკაციის ჯგუფებზე. მიეცით ხალხს „ადგილმდებარეობის რუქა და ფანარი“, რომ დაეხმაროთ მათ ორიენტაციისთვიუს წარმოდგენილ სასწავლო კურსში.

რჩევა: ”დასაწყისში სულაც არ არის საჭირო პროდუქტის სრულყოფამდე მიყვანა. გააკეთეთ მინიმალური სიცოცხლისუნარიანი ვერსია და აწარმოეთ სატესტო გაყიდვები. ასე თქვენ შეგიძლიათ "იგრძნოთ" აუდიტორია, გაზომოთ ინტერესის ხარისხი.

გააკეთეთ გაცნობითი გაკვეთილები, შეაგროვეთ მომხმარებლების გამოხმაურებები და რეკომენდაციები. თუ პროექტი წარმატებულია, იმუშავეთ გაკვეთილების ხარისხზე. თუ შესყიდვები არ არის, თქვენ უნდა დაბრუნდეთ „ქუჩაში“, ჩაატაროთ პრობლემური ინტერვიუები კლიენტებთან და აუდიტორიის ინტერესების გათვალისწინებით გააუმჯობესოთ სასწავლო გეგმა.

 

 

ნაბიჯი-4. ინსტრუმენტების შერჩევა სწავლებისთვის

თქვენ გაქვთ მასალა, რომელიც შეგიძლიათ უკვე უჩვენოით კლიენტებს. როგორ უნდა გავაკეთოთ ეს? უფრო ხშირად, ონლაინ ტრენერები, რომლებსაც არ აქვთ გამოცდილება, ელექტრონულ ფოსტით უგზავბიან კლიენტებს. მაგრამ ეს ჰგავს ტრენინგის ჩატარებას პირდაპირ ქუჩაში ან სარდაფში. არსებობსმრავალი პლატფორმა პროგრამული შესაზლებლობებით და ასეთი უკვე საქართველოშიცაა  (www.studyonline.ge/). ეს არის საკმაოდ მოქნილი და ერთ-ერთი ძლიერი ვარიანტი ასეთი ბიზნესის საწარმოებლად. ის ასევე საკმაოდ დაბალბიუჯეტიანია, პოტენციურ შემოსავალთან შედარებით ალბათ შეგვიძლია ჩავთვალოთ უფასოც.

ასეთი დაბალი ბიუჯეტის ვარიანტი მოიცავს ზემოთ ჩამოთვლილი ონლაინ სკოლის საგანმანათლებლო ბიზნესის ყველა ფორმატის წარმოების შესაძლებლობას. რა თქმა უნდა ნებისმიერი პლატფორმის გამოყენება მოითხოვს პლატფორმის მართვის გარკვეული ადმინისტრაციული უნარების ქონას, მაგრამ ეს სრულებით არაა რთული და ჩვეულებრივი რიგითი ადამიანისთვის 1-2 დღის გარკვევას მოითხოვს მხოლოდ. პლატფორმას აქვს დახმარების ვიდეო ინსტრუქციების გზამკვლვი. ასევე შესაძლებელია კონსულტაციების მიღება პირდაპირი კომუნიკაციით პლატფორმის ადმინისტრაციასთან.

 

 

ონლაინ კურსების ორგანიზების ინსტრუმენტები

1.      გადახდის ფორმა კურსის ღირებულების მიღებისას. მაგალითად, ინვოისის გამოწერა,  VISA/MASTERCAR,  ელექტრონულ საფულე  ან სხვა.

2.      წარმომადგენლობითი ვებ – გვერდი ონლაინ კურსების აღწერით,  ტრენინგზე დარეგისტრირების შესაძლებლობის ბმული მიებმება ონლაინ სკოლის ძირითადი პლატფორმიდან, რომელსაც გამოიყენებთ. ასეთი ვებ გვერდის შექმნა მარტივად შეგიძლიათ 200-500 ლარის ფარგლებში გემოვნების მიხედვით, თუმცა შეგიძლიათ ვებ გვერდი საერთოდ არ გქონდეთ, რადგან ჩვენს მიერ რეკომენდირებულ პლატფორმას აქვს კურსების პრეზენტაციის და გამოქვეყნების მშვენიერი საშუალება, ავტომატურად მოყვება სერცვისს.  მიუხედავად ამისა მარკეტინგული და სარეკლამო თვალსაზრისით უმჯობესია საკუთარი სავიზიტო ვებ გვრდიც გქონდეთ, რომ თქვენ ინდივიდუალურად წარსდგეთ ინტერნეტში კლიენტის წინაშე.

3.      სარეკლამო მიზნესბისთვის შესაძლებელია დაგჭირდეთ წერილების გაგზავნის სერვისი. მაგალითად, MailChimp. უფასო აბონენტია 2000 აბონენტისთვის. 

4.      პლატფორმა ვებინარებისათვის და/ან ვიდეო კურსებისთვის. როგოც ზემოთ მოგახსენეთ რეკომენდაცის სახით გთავაზობთ www.studyonline.ge.  შესაძლებლობები:

 

  • სასწავლო პროგრამის, დამოუკიდებელი ონლაინ კურსის შექმნა და გამოქვეყნება.
  • მსურველების რეგისტრაცია, რეგისტრირებულების სასაწვლო ჯუფებში განაწილება
  • მოსწავლეებისთვის ინვოისების ავტომატური გამოწერა და შემდგომი გადახდის კონტროლის შესაძლებლობა;
  • ჩვენი პორტალი იყენებს ZOOM ტექნოლოგიას, რომელიც ინტეგრირებულია პლატფორმაში: ვიდეო კამერა, მიკროფონი, შიდა ჩატი, კომპიუტერის ეკრანის გაზიარება, ვირტუალური დაფა
  • ჩატარებული გაკვეთილების ისტორიის წარმოება, ასევე გაკვეტილზე დამსწრე მოსწავლეთა აღრიცხვა.
  • ყოფილ და მიმდინარე მოსწავლეებთან დამატებითი მარკეტინგული თუ სწრაფი საინფორმაციო უკუკავშირის შესაძლებლობა: Email, SMS.

 

  

ნაბიჯი-5. ბიზნეს მოდელის შექმნა

როდესაც ნიშა შეირჩა და პროდუქტი შექმნილია, დროა წარმოვადგინოთ ბიზნეს მოდელი - როგორ დაიწყებს ონლაინ სკოლა ფულის გამომუშავებას.

კურსების გაყიდვა

პირველ რიგში დარეგისტრირდით ონლაინ სკოლის პლატფორმაზე და გამოაქვეყნეთ თქვენი ონლაინ კურსი. პლატფორმაზე შესაძლებელია აბსოლიტურად ნებისმიერი თემატიკის კურსის გაშვება, თუნდაც „იოგას ვარჯიშები“ და „კულინარიია“.

 

უფასო კურსი - ფასიანი სერტიფიკატი

 

შეგიძლიათ მიუთითოთ გასცემთ თუ არა სერტიფიკატს კონკრეტულ კურსზე.  არსებობს  გამოცდილება უფასო კურსი ჩატარების, ამ შემთხვევაში ფასიანი არის სერთიფიკატის აღება. როდესაც კურსს ატარებენ ცნობილი პედაგოგები მოსწავლის ინტერესია საბოლოოდ მიიღოს სერტიფიკატი, რადგან ეს მნიშვნელოვანია მისი კარიერისთვის და სერტიფიკატი მნიშვნელოვანი დამატებაა პორტფელისთვის. აღნიშნული დეტალები წარმოადგენს თქვენს ინდივიდუალურ სტრატეგიას. 

მარკეტინგული ბონუსები

 

  • ზოგიერთი პროექტი ითვალისწინებს კურსის ნაწილის უფასოდ გავლას, ხოლო თუ მოსწავლეს გაუჩნდა სურვილი გაიაროს სრული კურსი და მიიღოს სერტიფიკატი, მან ამისატის უნდა გადაიხადოს.
  • შესაძლებელია მომხმარებლებს შესთავაზოთ ერთი გადახდის ფასში რამდენიმე ონლაინ კურსის გავლას.
  • შესაძლებელია ყველა ონლაინ კურსსისთვის შექმნათ 1-2 გაკვეთილისგან შედგენილი მოკლე კურსის, რომელსაც მომხმარებლებს ჩაუტარებთ უფასოდ. რის შემდეგაც მათ შესაძლებელია მომავალში გადაწყვიტონ სრული კურსის გავლა. შესთავაზეთ პროცენტული შეღავათები სრული კურსზე.
  • როცა თქვენ შექმნით საკუთარი ონლაინ სკოლის სისტემას შეძლებთ დაუკავშირდეთ ცნობილ და წარმატებულ პედაგოგებს და შესთავაზეთ მათ თქვენთან ტანამშრომლობა შეთანხმებული პროცენტული ურთიერთობით. მათ არა აქვთ ონლაინ სკოლის ინფრასტრუქტურა, ამიტომ თუ ქვენ ყველაფერი გექნებათ გაკეთებული კარგად ადვილად მოიზიდავთ მათ.

 

 

ნაბიჯი-6.  პროდიუსერის ძებნა

ჩვენს მიერ შეთავაზებულ პლატფორმას აქვს შესაძლებლობა თქვენს სკოლაში დაარეგისტყრიროთ ნებისმიერი რაოდენობის პედაგოგი და თქვენ გაუწიოთ ბიზნესს ადმინისტრირება. ზოგადად ასეც უნდა იყოს, რადგან ონლაინ სკოლის წარმატებას განაპირობებს შემდეგი დეტალები:  

1.       ხარისხიანი „ონლაინ კურსები“, ეს საკმაოდ დიდი შრომაა და მას თავად კვალიფიცირებული პედაგოგი უნდა ქმნიდეს. ეს ხანგრძლივი და ინტელექტუალური შრომაა. თუნდაც საქმე გვქონდეს არსებულ და გამოცდილ პედაგოგთან, მას მაინც ჭირდება ტავისი კურსი გადამუსავება, რომ ლექციები ჩაატარო ვებინარით, რადგან დასჭირდება საპრეზენტაციო მასალების მომზადება კომპიუტერში ჩვენებისთვის, სპეციალური პრატიკული დავალებები შექმნა მოსწავლეებთან გადასაგზავნად და ა. შ.

2.       გამოქვეყნებულ ონლაინ კურსზე რეგისტრირებული მომხმარებლების დამუშავება: დარეკვა, წელების და სმს-ების დაგზავნა სხვადასხვა დეტალების შესათანხმებლად: ჩატარების დრო, პერიოდი,  გადახდები, პირადი კონტაქტი საბოლოო მოზიდვისთვის, ჯგუფების შექმნა და სხვა ადმინისტრაციული სამუსაოები და საჭიროა სტუდენტის „ლექციამდე შესაყვანად“, რაც გარკვეულ კომუკაციურ უნარებსაც მოითხოვს. რადგან მომხმარებლის დარეგისტრირება არაა საკმარისი ჩაითვალოს ის სტუდენტად. ბევრი რეგისტრირდება იმპულსურად, შემთხვევით და ყოველთვის საჭიროა უკუკავშირის სისტემის გამართული მუშაობა.

 

3.       როდესაც ონლაინ კურსი გამოქვეყნებულია და უკვე შესაძლებელია მასზე დარეგისტრირება, დამეთანხმებით, არავინ მიაწყდება მას იმავე დღეს, რადგან ეს ინფორმაცია საჭიროა მივიდე მომხმარებლამდე. თქვენი საიტი ტელევიზია არაა, რომელსაც მოსახლეობის დიდი რაოდენობა უყურებს. საწიროა ამ ონლაინ კურსის რეკლამირება სოციალურ ქსელებში, სხვაადსხვა საიტებზე, ელ-ფოსტის დაგზავნით, სმს-დაგზავნებით, ჩვენი ახლობლების და მეგობრების წრეში და სხვა. ყველაფერი ეს მოითხოვს სერიოზულ ადამ,იანურ შრომას და შესაძლებელია თანხასაც რეკლამისთვის. 

აქედან გამომდინარე თან იყო პედაგოგი და ამზადო ონლაინ კურსების სალექციო მასალა და ასევე ერთდროულად იყო სისტემის ადმნისტრატორი, ასევე სარეკლამო პიარით დაკავებული ადამიანი დამეთანხმებით შეუძლებელია. ჩვენი აზრით კარგი ონლაინ სკოლა იქმნება მაშინ, როცა ზემოთ ნახსენები ეს საქმიანობის მიმართულებები უკავია სხვადასხვა ადამიანს. თუნდაც მე-2 და მე-3 საქმიანობას უნდა ერთი ადამიანი, ვინც არ იქნება დაკავებული პედაგოპგიური საქმით. ამა ადამიანს შეგვიძლია ვუწოდოთ „პროდიუსერი“.

საწყის ეტაპზე მზად უნდა იყოთ იმისთვის, რომ მოგება დაბალი იქნება. პირველი თვეების განმავლობაში შესაძლებელია მოგება ვერ მიიღოთ. ეს ასევე დამოკიდებულია იმაზე თუ გაქვთ წარსული ისტორია საგანმანათლებლო ბიზნესში არაონლაინ მეთოდით.  სწორედ ამ შეცდომას აკეთებენ 90% ონლაინ სკოლის მსურველები, რადგან პედაგოგი (ექსპერტი) თავად ცდილობს მოემსახუროს სხვადასხვა საქმე, კურსების შექმნას და მის წინ წაწევას. ასეთი სიტუაცის გამო მას რეალურად არ ჰყოფნის დრო ამ საქმეებზე, რაც საბოლოოდ „კლავს“ ბიზნესს. ყველაზე კარგი ვარიანტია 2 ან 3 ადამიანმა პარტნიორული სქემით შექმნათ საკუთარი ონლაინ სკოლის ბიზნესი

 

სამახსოვრო

1. ნიშა - მომსახურება, რომელზეც თქვენ სპეციალიზდებით. ეს ბიზნესის საწყისი წერტილია ბიზნესის. ნიშა უნდა იყოს ვიწრო, მაგრამ ღრმა.

2. სამიზნე აუდიტორიის იდენტიფიცირების შემდეგ შეგიძლიათ სწრაფად დაამყაროთ დიალოგი მათთან და დაიწყოთ გაყიდვები.

3. სასწავლო მასალის ფოსტით გაგზავნა გამართლებულია ბიზნეს-იდეის ეტსტირების ან მოთხოვნის შესწავლის ეტაპზე. სერიოზული პროექტისთვის დაგჭირდებათ დამატებითი ინსტრუმენტები.

4. დასაწყისში, მნიშვნელოვანია გაანცხადოთ თქვენს შესახებ და "დაათბოთ" პოტენციური მომხმარებლები უფასო სალექციო მასალებით. მხოლოდ მაშინ, როდესაც მომხმარებლები შეიგრძნობენ თქვენი მასალებისაგან სარგებელს, ხალხი თანახმა იქნება გადაიხადოს კურსების ღირებულება.

 

5. „პროდიუსერთან“ ერთად ბიზნესი უფრო სწრაფად „დაიქოქება“. თანამოაზრეების პოვნა შეგიძლიათ თქვენს გარშემო, ბიზნეს ფორუმებზე და ან სოციალურ ქსელებში. ყველაზე მნიშვნელოვანი თქვენი მოტივაცია, რადგან ვერ პარტნიორი გამოგყვებათ თუ თქვენში ვერ დაინახა თუ რა დონეზე ხართ მოწოდებული, მოტივირებული და კომპეტენტური.

 

უკან

 
 
 

უძრავი ქონების ბროკერის სასწავლო ტრენინგ კურსი

 

 

სასწავლო კურსები - Study Courses

 

 
 
studyonline.ge